Home / Tipy / 7 potravín, ktoré urýchľujú tvorbu kolagénu a obnovujú mladistvý vzhľad
 

7 potravín, ktoré urýchľujú tvorbu kolagénu a obnovujú mladistvý vzhľad

Odhadovaný čas čítania: 5 min
Dátum zverejnenia: 17/01/2022
7 potravín, ktoré urýchľujú tvorbu kolagénu a obnovujú mladistvý vzhľad

Vrásky, ochabnuté líca, upchaté póry a čoraz ochabnutejšia pokožka …

Toto sú príznaky starnutia, ktorým sa určite chcete vyhnúť.

Je to tak?

A hoci väčšina ľudí tvrdí, že je to nemožné, chcem vás upozorniť na dva kľúčové fakty.

Prečo má zmysel pridávať prírodný kolagénKaždý jednotlivec rozhoduje o tom:

  • ako rýchlo starne a
  • ako výrazné sú u neho príznaky starnutia.

Ste to práve vy, kto rozhoduje o tom, ako často sa na vašom jedálničku budú nachádzať potraviny bohaté na kolagén.

Kolagén je bielkovina, ktorá sa považuje za základný stavebný prvok vašej pokožky.

To je zároveň hlavný dôvod, prečo sa považuje za jednu z najúčinnejších „anti-aging“ látok, ktoré svojmu telu môžete poskytnúť a získať tak späť svoj mladistvý vzhľad.

Najmä, ak už máte po dvadsiatke.

Prečo?

OBSAH

    1. PREČO MÁ ZMYSEL PRIDÁVAŤ PRÍRODNÝ KOLAGÉN
    2. AKO PRIRODZENE ZVÝŠIŤ TVORBU KOLAGÉNU
    3. POTRAVINY, KTORÉ OBSAHUJÚ KOLAGÉN
    4. RÝCHLA ABSORPCIA S HYDROLYZOVANÝM KOLAGÉNOM

PREČO MÁ ZMYSEL PRIDÁVAŤ PRÍRODNÝ KOLAGÉN

Ako sme už spomenuli, kolagén je bielkovina.

To znamená, že ide o látku zloženú z menších jednotiek, ktoré sa nazývajú aminokyseliny. Prijímate ich do tela rôznymi potravinami a tým umožňujete telu vytvárať kolagén.

Problém nastáva po dvadsiatom roku života, keď vaše telo vytvára čoraz menej kolagénu.

Ak vám chýbajú základné stavebné prvky, tak je to ešte horšie.

Hlboké vrásky

Zjavné príznaky tohto nebezpečného nedostatku sú:

  • hlboké vrásky,
  • čoraz voľnejšia pokožka,
  • tmavé kruhy pod očami,
  • výrazne ovisnutá tvár,
  • podbradok a pod.

Preto je veľmi dôležité, aby ste priskočili svojmu telu na pomoc a postarali sa o spomalenie procesu starnutia a tým si udržali mladistvý vzhľad.

S dostatočným množstvom kolagénu sa taktiež postaráte aj o:

  • zdravý tráviaci trakt,
  • silné nechty,
  • husté vlasy a
  • zdravé kĺby.

Existujú dva spôsoby, ako to dosiahnuť.

AKO PRIRODZENE ZVÝŠIŤ TVORBU KOLAGÉNU?

Po prvé …

Svoju stravu obohatíte o potraviny, ktoré obsahujú prírodný kolagén alebo tie aminokyseliny, ktoré sú rozhodujúce pre samotnú syntézu.

Jedná sa najmä o:

  • hydroxyprolín,
  • lyzín a
  • glycín.

Po druhé …

Do tela dostanete špecifické látky, ktoré urýchľujú proces budovania kolagénu.

Táto skupina zahŕňa:

  • vitamín C,
  • vitamín E,
  • zinok a
  • organickú síru alebo MSM.

To však neznamená, že musíte dodržiavať komplikovanú diétu.

Dôležité je, aby ste vedeli, ktoré potravinu sú tie, vďaka ktorým vám budú tipovať menej rokov, ako ich v skutočnosti máte.

To všetko vďaka nasledujúcim siedmim potravinám.

POTRAVINY, KTORÉ OBSAHUJÚ KOLAGÉN A URÝCHĽUJÚ SYNTÉZU

LOSOS

LososVäčšina zabúda na skutočnosť, že existuje niekoľko zdrojov kolagénu.

Medzi najobľúbenejšie jednoznačne patrí rybí.

Niektoré zdroje uvádzajú, že morský kolagén, najmä z lososa, má výbornú absorpciu.

Jediným problémom je, že väčšina kolagénu sa nachádza v častiach rýb, ktoré zvyčajne vyhodíme (kosti, koža).

Ryby aj napriek tomu považujeme za skvelú voľbu, ktorá vám pomôže dostať do tela množstvo aminokyselín, ktoré sú kľúčové pre tvorbu kolagénu.

Misa s quinoou a lososom

Vo väčšej miske zmiešame listy kelu, nakrájanú šalotku, uvarenú quinou, kúsky pečeného lososa a batátov. Pre dokonalú chuť šalát prelejeme zmesou olivového oleja, citrónovej šťavy a korenia.

CHUDÉ HOVÄDZIE MÄSO

Chudé hovädzie mäsoRovnako ako ryby, aj hovädzie mäso sa považuje za vynikajúci zdroj základných stavebných prvkov kolagénu –

hlavne glycín, lyzín a hydroxyprolín.

Hovädzie mäso sa navyše považuje za vynikajúci zdroj zinku, o ktorom sme sa už zmienili v tomto príspevku. Jedná sa o látku, ktorá pomáha rýchlejšie budovať kolagén.

Šalát s avokádom a hovädzími prúžkami

Z rukoly, špenátu, papriky a paradajok urobíme farebný šalát, ktorý prelejeme zmesou olivového oleja, citrónovej šťavy a horčičných semienok. Nakoniec pridáme smažené hovädzie prúžky a pár plátkov avokáda.

KURACIE MÄSO

Kuracie mäsoTaktiež ako ryby a hovädzie mäso, aj kuracie mäso obsahuje všetky aminokyseliny, ktoré sú rozhodujúce pre syntézu.

Zároveň, spojivové tkanivo, ktoré sa nachádza v kuracom mäse, je samo o sebe bohatým zdrojom prírodného kolagénu.

Preto neváhajte a čím skôr vyskúšajte skvelý šalát alebo iné jedlo, ktoré obsahuje kuracie mäso.

Caesar šalát s kučeravým kelom

Mladý špenát a listy kelu zmiešajte vo veľkej miske s ľahkým jogurtovým dressingom. Pridajte na olivovom oleji smažené kuracie prúžky a uvarený cícer.

ZELENÁ LISTOVÁ ZELENINA

Zelená listová zeleninaNa rozdiel od horeuvedených možností, zelená listová zelenina v sebe skrýva veľmi nezvyčajné bohatstvo.

Je to chlorofyl, ktorý ovplyvňuje kvalitu vašej pokožky dvoma spôsobmi.

Jedná sa o prvok podieľajúci sa na tvorbe kolagénu a zároveň sa považuje za super antioxidant.

Ten bráni voľným radikálom, ktoré sa tvoria pri strese, aby urýchľovali proces starnutia.

Záleží na vašej fantázií, ako so zelenou listovou zeleninou spestríte váš jedílniček.

VAJCIA

VajciaPiate miesto na zozname potravín proti starnutiu obsadzujú vajcia.

Aj keď sa v porovnaní s rybami, hovädzím a kuracím mäsom značne líšia, sú považované za skutočný poklad prolínu a glycínu.

Preto nejde o náhodu, že vždy platilo pravidlo, že práve vajcia priaznivo ovplyvňujú mladistvý vzhľad.

V kombinácii so zeleninou môžu poskytnúť skutočný kulinársky zážitok.

Ak mi neveríte, vyskúšajte ich pridať častejšie do vašich receptov.

Mexická panvica

Na olivovom oleji osmažíme cibuľu, cesnak, lúpané paradajky, soľ, mleté čierne korenie a bobkový list, pre príjemnú pikantnú chuť pridáme niekoľko čerstvých feferóniek a mleté čili. Nakoniec pridáme vajcia.

DROBNÉ A BOBUĽOVÉ OVOCIE

Drobné a bobuľové ovocieAko sme už spomenuli, nosné prvky hrajú dôležitú úlohu aj v dostatočnom množstve kolagénu.

Medzi nimi vyniká vitamín C.

Hlavne preto, že pomáha viazať aminokyseliny, čo urýchľuje syntézu kolagénu. Rovnako ako chlorofyl sa považuje za antioxidant, ktorý chráni pokožku pred poškodením spôsobeným rôznymi faktormi.

Jedálniček určite obohaťte drobným a bobuľatým ovocím a citrusmi, ktoré poskytujú dostatočné množstvo tohto dôležitého vitamínu.

Kolagén boost smoothie

Dokonalý nápoj vykúzlime v mixéri zmiešaním bobuľového ovocia, banánu, avokáda, semienok, mandlí, uhorky a kolagénového komplexu.

AVOKÁDO

AvokádoPotravina, ktorá celému zoznamu dodáva šmrnc a dokonale obohatí váš jedálniček.

Avokádo je voľba, s ktorou jednoducho nemôžete urobiť chybu.

Je to potravina, ktorá obsahuje obrovské množstvo živín vrátane vitamínu E, ktoré vaše telo nevyhnutne potrebuje na tvorbu kolagénu.

RÝCHLA ABSORPCIA S HYDROLYZOVANÝM KOLAGÉNOM

Okrem uvedených možností musíme upozorniť ešte na jednu možnosť, ktorá je medzi všetkými považovaná za nadradenú.

V porovnaní s kolagénom, ktorý sa nachádza v potravinách, ktoré jete, sa táto možnosť môže pochváliť až 3-krát lepšou absorpciou.

Preto je logické, že vplyv tohto riešenia na váš mladistvý vzhľad je neporovnateľne lepší.

Ak naozaj chcete špičkové výsledky, nemali by ste si ich nechať újsť …

hydrolyzovaný kolagén.

HYDROLYZOVANÝ KOLAGÉN V PRÁŠKU

Hydrolyzovaný kolagén v prášku

Na rozdiel od kolagénu, ktorý sa nachádza v potravinách, tento sa rozkladá na menšie častice, ktoré vaše telo môže expresne využiť na prekonanie príznakov starnutia.

Navyše dostatočné množstvo tohto kolagénu vnesiete do vášho tela pomocou jednoduchého denného zvyku.

Jednoducho ho zmiešate s pohárom vody, limonády alebo smoothie a tým sa postaráte o to, aby ste vyzerali mladistvo.

Je však pravda, že pri výbere toho správneho musíte byť opatrní.

Existuje neskutočné množstvo rôznych výrobkov, ktoré obsahujú hydrolyzovaný kolagén.

Ale len jeden je Golden Tree Premium Collagen Complex.

Je to riešenie, ktoré sa považuje za najefektívnejšie.

Obsahuje:

  • až tri rôzne druhy kolagénu,
  • vitamín C,
  • kyselinu hyalurónovú,
  • organickú síru alebo MSM a
  • čerešničkou na torte je kremík.

To všetko preto, aby bola vaša pokožka napnutá, žiarivá a zdravá, vaša nálada a sebavedomie dokonalé.

Ak chcete dosiahnuť špičkové výsledky v čo najkratšom čase, rýchlo kliknite na odkaz nižšie a zabezpečte si balenie dokonalej kolagénovej formulácie.

Golden Tree Premium Collagen Complex

P.S. Zásoby rýchlo dochádzajú.

ZDROJE

Great sources of collagen you should be eating every day – Sylvie Mccracken

Collagen-Boosting Foods for Better Skin, Hair, and Joints – Allie Flinn

Collagen-Rich Foods to Eat for Healthy, Radiant Skin – Adele J. Gibson

Collagen-Rich Foods to Help Your Body Fight Aging – Kameryn Tanita

Foods That Help Your Body Produce Collagen – Katherine Marengo

The Best Way You Can Get More Collagen – Elizabeth Bradley

Foods That Increase Collagen Production – Mitch Fodstad


Zdieľajte na sociálnych sieťach

O Michaelovi

Napísal Michael Geršič, spoluzakladateľ portálu Golden TREE o aktívnom a zdravom živote, ktorý mesačne navštívi viac ako 100 000 čitateľov.

Prečítajte si viac o autorovi
ODPORÚČAME
iýrobok, ktorý je použitý v blogu
Vyrobené podľa najvyšších štandardov kvality a bez použitia skratiek.
So správnymi radami a informáciami to dokáže každý – aj vy!
Zadajte svoj email a získajte bezplatné tipy, ktoré pomohli už viac ako 10 000 Slovákom a Slovenkám.
Buďme priateľmi